۲۱ خرداد ۱۳۸۹، ۱۱:۴۶

فلاح در گفتگو با مهر:

کتاب مجموعه"مختارنامه" منتشر می‌شود

کتاب مجموعه"مختارنامه" منتشر می‌شود

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" از منتشر شدن کتاب و دی وی دی این مجموعه بعد از پخش خبر داد.

محمود فلاح در این باره به خبرنگار مهر گفت: قصد داریم تمام تجربیاتی که در مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" به کارگردانی داود میرباقری را کسب کردیم در قالب کتاب و دی وی دی منتشر کنیم. "مختارنامه" از مجموعه‌های سنگین سازمان صدا و سیما است، به همین دلیل علاقمند بودیم تجربیات را به صورت مکتوب و تصویری در آوریم و در اختیار افرادی بگذاریم که قصد تولید مجموعه‌های الف ویژه را دارند.

وی افزود: این مجموعه را دکتر مهتاره علیزاده جمع‌آوری می‌کند. در طول پخش این سریال کتاب تمام می‌شود، اما قصد داریم نتایجی که بعد از پخش "مختارنامه" هم می‌گیریم، دریافت کنیم و بعد یک کتاب جامع منتشر کنیم تا مورد استفاده دوستان قرار بگیرد.

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی "مختارنامه" به کارگردانی داوود میرباقری از 25 فروردین‌ماه سال 1383 شروع شد. این مجموعه  در بیش از 40 قسمت زندگی و قیام مختار ابوعبیده ابن ثقفی ملقب به ابواسحاق را روایت می‌کند. او یک علوی  بود که به خاندان پیامبر(ص) عشق و ارادت داشت.
 
فریبرز عرب‌نیا، رضا کیانیان، جعفر دهقان، رضا رویگری، ژاله علو، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، داود رشیدی، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم‌زاده، محمد صادقی، انوشیروان ارجمند، صالح میرزاآقایی و... در این مجموعه ایفای نقش ‌کردند.
 
 بخشی از عوامل تولید "مختارنامه" عبارتند از مسعود ولدبیگی: طراح گریم، محسن شاه‌ابراهیمی :مدیر هنری، ایرج شهزادی:صدابردار، مسعود میمی :مدیر برنامه‌ریزی ، جمشید خندان :منشی صحنه و  نویسندگان متن اولیه: حسن میرباقری و محمد بیرانوند هستند.
کد خبر 1097927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha